marți, 19 martie 2013

Nota de informare nr. 5 a Departamentului Juridic.



Subiect:

I.Actiunea la CEDO pe revizuirea pensiilor
II. Solicitare propuneri de modificare a Constitutiei

Continut:

I. Actiunea la CEDO avand ca obiect contestarea deciziilor de revizuire a pensiilor

         In conformitate cu prevederile contractuale,  Casa de avocatura C. Gilca & R. Vasiliu pregateste o actiune la CEDO, pentru membrii de sindicat care au pierdut definitiv si irevocabil actiunile pe revizuire,  In acest sens, membrii de sindicat care doresc sa participe la acesta actiune trebuie sa asigure urmatoarele documente pentru dosar, astfel:
- imputernicirea avocatiala (se va semna individual la sediul SCMD incepand cu 21.03.2013);
- decizia initiala de pensionare sub imperiul Legii nr. 164/2001 sau 179/2004 - dupa caz, in copie;
- decizia (deciziile) de revizuire a pensiei, in copie;
- sentinta instantei de fond, in copie;
- decizia civila a curtii de apel, in copie;
- taloane pensie: unul din anul 2010, de preferinta din dec, care sa ateste cuantumul pensiei inainte de revizuire, din ian 2011 si din luna in care a intrat in vigoare decizia de revizuire (ian 2012, de regula) in copie. Copiile acestor documente vor fi semnate pentru conformitate de catre titulari.

         Pentru membrii SCMD din Bucuresti si Ilfov, demersurile pentru intrarea in posesie a hotararilor instantelor de judecata se vor efectua de catre casa de avocatura. La instantele din teritoriu documentele vor fi ridicate individual de catre membrii de sindicat. Aceste documente nu trebuie legalizate.

         La aceasta actiune se pot inscrie si colegi care nu au fost reprezentati in instanta de avocati ai Casei de avocatura C. Gilca & R. Vasiliu, cu conditia ca sa nu fi trecut mai mult de 6 luni de la data pronuntarii deciziei definitive si irevocabile la curtea de apel. Acesti colegi vor achita catre avocati un onorariu pentru pregatirea si desfasurarea actiunii in valoare de 186 lei tva inclus. Aceasta suma de bani se va plati direct in contul bancar al casei de avocatura, respectiv nr.: RO12INGB0000999902456347, Banca ING, urmand ca o copie a ordinului de plata sa se ataseze documentelor de la dosar. In ordinul de plata se va trece numele si prenumele platitorului, cnp si mentiunea “Actiunea la CEDO”.
         Filialele din teritoriu se pot adresa Departamentului Juridic pentru a obtine formularele de imputernicire avocatiala, urmand ca ulterior documentele pentru dosar sa fie aduse centralizat la sediul SCMD.
       
         In cazul in care se va obtine o hotarare favorabila la CEDO, fiecare membru SCMD va achita catre avocati un onorariu de succes in valoare de 186 lei tva inclus.

         Mentionam faptul ca toti membrii SCMD vor contribui cu sume modice de bani, respectiv 10 lei pentru cheltuieli de birotica legate de pregatitea dosarelor si expedierea  lor la CEDO (toti cei inscrisi la aceasta actiune), respectiv 8 lei, pentru acoperirea cheltuielilor de multiplicare a deciziilor instantelor de judecata (numai cei care au fost reprezentati de Casa de avocatura C. Gilca & R. Vasiliu), Aceste sume se vor incasa odata cu semnarea imputernicirilor avocatiale.

         Nu vor achita suma de 10 lei colegii care au fost inscrisi pentru actiunea la CEDO pe recalculare (pasul 1a), actiune nefinalizata. Membrii de sindicat, inscrisi la actiunea respectiva, care doresc sa li se restituie suma de 10 lei, se pot adresa Departamentului Juridic
Detalii despre aceasta actiune puteti obtine contactand Departamentul Juridic al SCMD.

      
II.  Solicitare propuneri de modificare a Constitutiei
         
       Departamentul Juridic doreste sa contribuie la efortul general de pregatire si inaintare la forurile competente a unor propuneri care sa contribuie la imbunatatirea continutului Constitutiei Romaniei. In acest sens, va rugam sa va alaturati, in numele filialelor pe care le conduceti, efortului nostru si sa ne trimiteti propunerile pe care dumneavoastra le aveti in aceasta materie, pana la data de 15.04.2013.  

SEFUL DEPARTAMENTULUI JURIDIC
Col (r) Monica I. CALOIAN